zondag 1 maart 2009

Eerste insecten van het jaar

Vandaag heb ik een in het Bergsebosch een wandeling gemaakt gewapend met camera en statief. Het bos ziet er op het eerste gezicht nog het zelfde uit als een paar weken geleden. Toch zijn hier en daar de voorbodes van de lente te ondekken. De hazelaar staat in de bloei, wilgen laten de eerste katjes zien en de kamperfoelie is al aan het uitlopen.

Toen ik zo door het bos wandelde zag ik in mijn ooghoeken iets fladderen. Huh...dat verwacht je toch niet. Als ik een kijkje ga nemen zie ik dat het een motje moet zijn geweest die voorbij kwam viegen om vervolgens voor mij op een boomstam besloot wat te poseren. Het is geen wereldfoto maar voor mij toch een echte voorbode dat de lente er aankomt.

Canon 5DmkII, 105mm, F/8, 0,6 sec, iso 100, statief, spiegelklap, draadontspanner

Eenmaal thuisgekomen ga je de foto's eens bekijken. Ik ben sta nog steeds versteld over de kwaliteit van de 5DmkII. Ook deze keer stond ik weer versteld bij het zien van de foto's op 100%. Het detailniveau is werkelijk verbluffend en wil ik jullie niet onthouden. Hieronder een 100% uitsnede van bovengeplaatste afbeelding zonder verscherping.

Verbluffend toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten