maandag 16 februari 2009

Rijnstrand

Het is alweer ruim een week geleden maar de avond van de 7e februari zat ik in de auto vanuit Sliedrecht terug naar huis en eindelijk begon voor het eerst die dag de lucht wat te breken. Naarmate ik steeds verder naar huis kwam zag ik door de voorruit fraaie wolkenpartijen ontstaan die pracht gekleurd werden door de laagstaande zon die langzaam aan het ondergaan was. Oooohhh….zou ik deze zonsondergang fotografisch moeten missen omdat ik in de auto zat? Toch maar ff iets meer gas er op.

Eenmaal thuisgekomen snel de ouwe zooi aan en de fototas in de auto om naar de oever van de Rijn te racen. Daar was mijn oog al eerder gevallen op een plek waar ik bij aantrekkelijker licht een foto wilde maken. Een Rijnstrandje tussen de kribben waar het wassende water letterlijk de grond onder de voeten van een wilg had weggeslagen. Het resultaat..zie onderstaande foto.

5DmkII, 24mm, F/22, 1.6 sec, iso 100, grad. ND-8 filter

Eigenlijk was ik wel net te laat. Toen ik over de Rijndijk aan kwam rijden verdween net het laatste streepje zon achter een vette en lange wolkenrol. De zon heb ik niet meer gezien maar na een half uur wachten met de draadspanner in de aanslag was de grote wolk eindelijk bijna uit beeld en kwam er nog iets van de gekleurde lucht terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten