woensdag 18 maart 2009

Oude Waal

Voor mij ligt deze oude, maar inmiddels afgelsoten, rivierstrang op een steenworp afstand van mijn woonplaats, nabij het plaatsje Herwen. Deze plek blijft me fascineren. Het is er zo mooi en de natuur komt je tegemoet. Geen wonder de lokale bevolking 's avonds massaal over het idyllische houten bruggetje drentelen om hier hun vrolijke viervoeters te verwennen met een fikse avondwandeling.

Na het maken van mijn laatste foto (de onderste) heb ik nog enorm zitten genieten van een fuuten paar wat aan het balsen was. Prachtig om te zien hoe deze beesten elkaar met zoveel cermonieel het hof maken. De omstandigheden waren te donker voor een goede foto dus heb ik de tas lekker dicht gelaten en heb op de oever in stilte zitten genieten...even de rest van de wereld vergeten.

Techniek: Deze foto is gemaakt met de Canon 5DmkII op 17 mm groothoek. Belichting F/16, 3.2 seconden, iso 100. Om wat meer balans te krijgen in de belichting tussen lucht en ondergrond is een ND-4 grijsverloop filter toegepast. De auto witbalans van 4700K maar was naar mijn gevoel te koel en is naderhand in ACR (Adobe Camera RAW) omgezet naar 6000K.

Op deze plek zal ik de komende periode vaak te vinden zijn om de ontwikkeling van de natuur te volgen maar ook om de foto te maken die ik in gedachten heb bij een mooie zonsondergang bij mooi bewolkte hemel. De zon gaat nog niet helemaal op het goede punt maar over een week of vier zakt de zon als het goed is bijna in het verlengte van de oude rivier. Nu maar hopen dat de omstandiheden zoals ik het plaatje in mijn hoofd heb ook daarwerkelijk zullen plaatsvinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten